12-ti hodinovka Blansko 12.7.2014

12.07.2014 11:09

Start závodu je ve 12hodin a Modelklub RK je dnes poprvé aktivně u toho. Na startovní rošt se postaví 10 aut, což znamená, že se do Blanska dnes sjelo 10 závodních týmů. Počasí nám zatím přeje, sluníčko svítí. Teď už jen aby neselhala technika a nebo lidský faktor :-)

Ještě probíhají poslední přípravy na autě, tým má stále plné ruce práce vše doladit před startem. Volba pneumatik byla správná, Tomáš si pochvaluje jak to sedí.

Máme za sebou 2 a čtvrt hodiny nepřetržitého závodění a v současné době deváté místo. První místo si drží EXTREME RC, druhé Team Rebels I a na třetím místě krouží MavAll Racing team. Před chvílí se tady oběvil nepěkný mrak, ale jak přišel, tak zase odešel, takže s počasím je vše OK. Právě se připravujeme na další výměnu baterií a střídání pilota na řídící věži. Na věž se chystá Jarda a tím budeme mít za sebou druhé kolo výměny závodníků.

Samozřejmě nejrušněji v depu je vždy při výměně baterií ve voze a střídání závodníků. Ale ani při jízdě modelu po dráze nesmíme usnout na vavřínech a udržovat stav bdělosti. Průběžně kontrolovat vozidlo a jezdce, zda nám nepředává signály případné poruchy. V tomto stavu bdělosti si dopřáváme kávy, která nám ho pomáhá udržet ;-) . Za nedlouho bude potřeba vyměnit pneumatiky, jelikož při poslední zastávce v depu, kdy za sebou vozidlo mělo okolo 500 kol, na nich bylo vidět zjevné opotřebení. Ale ne jen opotřebení pneumatik hraje svou roli v přilnavosti, dalším činitelem je i teplota trati.

Máme za sebou první výměnu pneumatik. Současně s pneumatikami jsme měnili i pastorek za menší, aby se vozidlo lépe sbíralo v technických pasážích trati. Momentálně vůz pilotuje Radek a pochvaloval si jeho jízdní vlastnosti. Po prostřídání všech 4 závodníků za volantem jsme ale zjistili, že se zhoršily časy na kolo a proto padlo rozhodnutí vrátit větší pastorek zpět. Současně s touto změnou jsme delší dobu přemýšleli i o změně strategie střídání jezdců za volantem. Jelikož po 20 minutách ježdění se vybila pouze polovina baterie, tak jsme se rozhodli zvolit 30 minutový interval na výměnu baterek a 15 minutový interval na výměnu jezdců.

Do konce závodu nám zbývají ještě 3 hodiny a 20 minut. Energie členy týmu postupně opouští. Momentálně nejvíce laborujeme s pneumatikami, protože s pokročilejší dobou klesá i teplota trati. Nyní máme nasazenou sadu pneumatik, která celkem obstojně drží model na trati. Za volantem vozu se právě nachází Jarda a model už obkroužil 1730 kol. Délka trati, po které celý den kroužíme je 162 metrů. Model za celé odpoledne najezdil 280 km a 260 metrů. Musíme zaklepat na dřevo..., zatím kroužíme po dráze bez větších potíží, které by se nedaly během pár minut odstranit. Začíná se schovávat sluníčko a postupně se budeme připravovat "adaptovat" na noční provoz :-) .

Noční provoz je taky velice zajímavou zkušeností. Říkáme si, že příště budem muset vymyslet o něco lepší osvětlení modelu. V porovnání s konkurenčními týmy má ten náš model v sobě jen takovou "bludičku", ale jsou na druhou stránku i tací, kteří nemají žádné světýlko. Míra přiznal, že se mu za nočního osvětlení špatně jezdí. Ještě že už nám mnoho času do cíle nezbývá. Momentálně závodíme o pozici s týmem Tora / Corally, který měl technické potíže. Pokud se nic nepokazí, mohli bychom, i když mají mnohem rychlejší vůz, svou pozici udržet.

Ale to by nebyly vytrvalostní závody, aby se něco nepřihodilo. Model nám přestal zatáčet. Po chvíli laborování jsme zjistily, že nám přestala sloužit už druhá vysílačka. Rychle berem třetí záložní a párujeme s modelem dohromady. Bohužel díky těmto potížím se za nás nebezpečně blízko přiblížil již zmiňovaný tým Tora / Corally Team a díky jejich rychlosti a naší vyměněné vysílačce, na kterou jsme si zvykali, se jim podařilo nás předjet. Zbývající kola k cíli dokončuje Jarda a snaží se za nimi udržet co nejmenší odstup. Poslední kolo před cílem Tora / Corally Team chybuje, model opouští trať a docela vážně poškodili zadní nápravu. Na štěstí pro ně je stále provozuschopný a "driftem" dokončují závod.

Je vidět, že ani do posledních okamžiků nemá nikdo nic jasného. Za dvanáct hodin se nám podařilo obkroužit 2307 kol, což v přepočtu vychází na 373 km a 734 m. Na řadu přichází vyhodnocení výsledků, odměnění zúčastněných týmů a nechybí ani slavnostní gejzíry šampaňského. Balíme naše depa a zhruba v 0:30 h odjíždíme k domovům. Po cestě ještě chvíli rozebíráme co a jak bychom mohli zlepšit do příště... :-) .

Z našeho pohledu bychom závod zhodnotili jako podařený. Ačkoliv jsme neměli zrovna konkurenční model v rychlosti, tuto slabinu zase nahradila spolehlivost.
Náš cíl v 15.ročníku "dvanástihodinovky", kde jsme se účastnili poprvé, byl, vydržet na dráze až do konce závodu, sbírat zkušenosti a poznatky do dalších ročníků a projet cílem ne na posledním místě. To se nám podařilo.

Náš tým byl obsazen těmito členy: Míra Matějus - vedoucí teamu,  Zdenda Janeček  - hlavní mechanik,  Radek Rusmich, Míra Matějus, Jarda Malý a Tomáš Janeček - závodníci.

Chtěli bychom ocenit Modeláře z Blanska, kteří jsou schopni toto uspořádat. Za to jm náležitě patří jedno veliké DÍKY od nás ale, i od ostatních týmů, kteří si zde mohli zajezdit.

 

 

Radek Rusmich, Tomáš Janeček

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode