Blansko - 18. ročník dvanáctihodinovky 8.7.2017

27.07.2017 14:25

Čas rychle běží – a tak již počtvrté se tým Modelkubu RK zúčastnil populárního dvanáctihodinového vytrvalostního závodu na dráze v Blansku. Osm přihlášených týmů slibovalo zajímavé souboje o co nejlepší umístění.

Při přípravě našeho vozu už jsme využili zkušenosti z minulých ročníků. Celé auto prošlo důkladnou repasí, byl přepracován držák baterií s ohledem na co nejrychlejší výměnu. Nakoupili jsme sadu nových pohonných akumulátorů, několik sad kol, náhradní díly na podvozek, rezervní motor, regulátor, servo řízení, připravili elektroniku na možnost jízdy v dešti, atd. atd. ... Auto jsme poprvé vyzkoušeli na našich závodech SPEED Challenge na dráze v Solnici týden před závodem a byli vcelku spokojeni.

Týmy usilující o vítězství trénovali na dráze v Blansku již od čtvrtka. Půl našeho týmu, Horákovi a Martin Šponar odjeli do Blanska v pátek v poledne. Po dojezdu na místo stačili postavit depo, objet několik okruhů a pak trénink a ladění auta ukončil déšť.

Zbytek týmu vstával v sobotu hodně brzo a o půl osmé už jsme parkovali u dráhy v Blansku. Depo bylo postaveno od pátku a jezdci mohli začít trénovat. Z týmu 2016 zůstali Tomáš Janeček a Šimon Horák, Martin Šponar se vrátil po roční pauze a nově jsme angažovali na poslední chvíli Aleše Rauda zkušeného jezdce z Nového Bydžova.

Aby pořadatel akce, klub RC Blansko vyhověl požadavkům městské vyhlášky, přesunul se start závodu na 10 hodinu dopoledne a cíl na 22 hodinu večer. A ony 2 hodiny nám chyběly při přípravě auta a testování před startem. V 10 hodin jsme tedy startovali do závodu s nezajetými pneumatikami, a ne zcela seřízeným autem. Počasí bylo příjemné, teplo, déšť nehrozil.

Závod zahajoval, jako vloni, Tomáš. Naši jezdci se pravidelně střídali v intervalu 25 minut. To je doba výdrže jedné baterie. Při zastávkách v boxech se nám postupně podařilo seřídit auto tak, aby bylo konkurence schopné. Přibližně od poloviny závodu už naše ztráta nenarůstala a rozdíl od konkurence jsme pomalu snižovali. Kromě výměny napájecích konektorů od baterie jsme nemuseli řešit žádnou větší opravu. S příchodem večera jsme opět, jako vloni použili mechová kola a blížící se konec závodu pro nás znamenal nejlepší výkon. Bohužel ztrátu z počátku závodu již jsme nepořídili dohnat a skončili jsme celkově osmí s nájezdem 2446 kol, o 101 méně než v roce 2016. Celkovým vítězem závodu se stal již počtvrté v řadě tým Petra Grofa - EXTREME A. V 10 hodin večer bylo dojeto, okamžitě proběhlo vyhlášení vítězů, sbalení depa a odjezd domů.

Po celou dobu závodu v našem týmu panovala dobrá nálada. Jezdci podávali vyrovnané výkony a bojovali o co nejlepší výsledek. Významnou pomoc jsme i letos měli od paní Horákové – Šimonovy maminky. Na nejvzdálenější straně dráhy pomáhala vracet náš vůz na dráhu, když ji opustil do trávy a bedlivě sledovala dění na trati. Také pomoc Petra Horáka byla důležitá. Přiložil ruku k dílu při opravách a vymýšlel co nejlepší strategii k dosažení dobrého výsledku. Letošní zkušenosti a poznatky jsme pečlivě zaznamenali, abychom je mohli použít při případné přípravě na příští závod.

Děkuji všem zúčastněným za podaný výkon, kamarádskou atmosféru a reprezentaci našeho Modelklubu.

 

Vedoucí týmu Míra Matějus

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode