Propozice 2018

Organizátor

Modelklub RK Rychnov nad Kněžnou pořádá seriál závodů rádiem řízených modelů aut s elektrickým pohonem ET 1:10 „SPEED Challenge“. Seriál tvoří celkem 12 závodů. V průběhu roku jsou závody pořádány na dráhách Modelklubu RK a to na kobercové dráze v Rychnově nad Kněžnou – Habrové a na asfaltové dráze v Solnici (za parkovištěm ŠKODA AUTO).

 

Kategorie

1/10 ET – FORMULE 21.5T (2WD)

1/10 ET – HOBBY* (2WD/4WD)

1/10 ET – STOCK 17.5T (4WD)

1/10 ET – TRUCK 21.5T (2WD/4WD)

1/10 ET – OPEN (4WD)

1/10 ET – GT (2WD)

 

* kategorie hobby není omezena věkem a je určena především pro závodníky, kteří si ještě netroufají na rychlejší kategorie. Technika je v této kategorii povolena v širším rozsahu, takže jsou pravidly povoleny určité rozdíly ve výkonosti modelů, tak aby si mohl závodník vybrat podle svých představ a přijít sám na to, co mu nejlépe vyhovuje. Proto je zapotřebí, aby všichni závodníci kategorie Hobby vzali na vědomí, že se zde potkávají jak závodníci, tak technika s různými výkony a kvalitami. Kategorie není postavena tak, aby byla vyrovnaná, ale tak, aby se ji mohl zůčastnit prakticky každý s modelem, který vlastní a mohl se v této kategorii připravit na vstup do vyšší závodní kategorie.

 

Technická pravidla „SPEED Challenge 2018

 

KATEGORIE:

 

2WD – Formule

  • Motor: střídavý 21,5T (a více) bez omezení výrobce, s možností mechanického časování. Počet závitů musí být továrně na motoru vyznačen.

  • Převodový poměr: bez omezení

  • Regulátor: bez omezení výrobce, musí být nastaven v režimu „ZERO BOOST“ (blikající mód), !!! při použití regulátorů bez funkce ZERO BOOST, musí být nastaveny všechny výkonnostní parametry regulátoru na nejnižší hodnotu. !!!

  • Pneumatiky: gumové

  • Podvozek: On Road Formulový podvozek 2 WD (pohon zadních kol, nedělená zadní osa, max. šíře 200mm)

  • Karoserie: Formulová - bez omezení výrobce (pouze originální křídla, bez úprav)

  • Baterie: Li-Pol v pevném obalu, NiCD, NiMH, Li-Fe, všechny do jmenovitého napětí 7,4V

  • Mazání: Bez zápachu – bez omezení výrobce

Světlá výška podvozku pro závody na koberci min. 3 mm

 

HOBBY

  • Motor: stejnosměrný HPI Saturn 20T, nebo střídavý 21,5 T bez omezení výrobce (doporučen LRP X12, nebo X20), Střídavé motory se můžou mechanicky časovat.

  • Převodový poměr: pro stejnosměrné motory HPI Saturn je převodový poměr 7:1, pro střídavé motory je převodový poměr min. 6:1 (min. převodový poměr se vztahuje na celkový převod podvozku, nikoli pouze na převodový poměr pastorku a převodového kola)

  • Regulátor: bez omezení výrobce, musí být nastaven v režimu „ZERO BOOST“ (blikající mód), !!! při použití regulátorů bez funkce ZERO BOOST, musí být nastaveny všechny výkonnostní parametry regulátorů na nejnižší hodnotu.!!!

  • Pneumatiky: Bez omezení, max. šíře 30 mm

  • Podvozek: Podvozek On Road 2 WD, nebo 4 WD v měřítku 1:10, max šíře 200mm, bez omezení výrobce

  • Karoserie: Maketová karoserie bez omezení výrobce – maketová karoserie skutečného závodního vozu s maketovým křídlem. Není dovoleno veliké křídlo z karoserií typu Mazda (Modified) apod., nejsou dovoleny závodní karoserie typu Mazda atd. V případě pochyb při výběru karoserie a použití křídla doporučujeme se poradit s pořadatelem o vhodnosti dané karoserie a křídla.

  • Baterie: Li-pol v pevném obalu, NiCD, NiMH, Li-Fe, všechny do jmenovitého napětí 7,4V

  • Mazání: Bez zápachu – bez omezení výrobce

Světlá výška podvozku pro závody na koberci včetně okrajů karoserie min. 5 mm – platí i pro podvozky 2WD

 

4WD – STOCK 17.5T

  • Motor: střídavý 17,5T (a více) bez omezení výrobce, s možností mechanického časování. Počet závitů musí být továrně na motoru vyznačen.

  • Regulátor: bez omezení výrobce, musí být nastaven v režimu „ZERO BOOST“ (blikající mód), !!! při použití regulátorů bez funkce ZERO BOOST, musí být nastaveny všechny výkonnostní parametry regulátorů na nejnižší hodnotu. !!!

  • Převodový poměr: 1:4 a větší

  • Pneumatiky: gumové, bez omezení výrobce

  • Podvozek: On Road 4WD bez omezení výrobce, max. šíře 200mm

  • Karoserie: Bez omezení výrobce, max. šíře 200mm

  • Baterie: Li-Pol v pevném obalu, NiCD, NiMH, Li-Fe, všechny do jmenovitého napětí 7,4V

  • Mazání: Bez zápachu – bez omezení výrobce

Světlá výška podvozku pro závody na koberci včetně okrajů karoserie min. 5 mm

 

TRUCK

  • Motor: střídavý 21,5 T bez omezení výrobce, motory se můžou mechanicky časovat.

  • Převodový poměr: bez omezení

  • Regulátor: bez omezení výrobce, musí být nastaven v režimu „ZERO BOOST“ (blikající mód), !!! při použití regulátorů bez funkce ZERO BOOST, musí být nastaveny všechny výkonnostní parametry regulátorů na nejnižší hodnotu. !!!

  • Pneumatiky: Bez omezení, max šíře 30mm (šířka běhounu)

  • Podvozek: On Road 2WD, nebo 4WD, max. šíře 210mm

  • Karoserie: TRUCK - Maketová karoserie závodního tahače bez přídavných křídel

  • Baterie: Li-pol v pevném obalu, NiCD, NiMH, Li-Fe, všechny do jmenovitého napětí 7,4V

  • Mazání: Bez zápachu – bez omezení výrobce

Světlá výška podvozku pro závody na koberci včetně okrajů karoserie min. 3mm

 

4WD – OPEN

  • Motor+regulátor: Bez omezení

  • Pneumatiky: Gumové, bez omezení výrobce

  • Podvozek: On Road 4 WD bez omezení výrobce, max. šíře 200mm

  • Karoserie: Bez omezení výrobce, max. šíře 200mm

  • Baterie: Li-Pol v pevném obalu, NiCD, NiMH, Li-Fe, všechny do jmenovitého napětí 7,4V

  • Mazání: Bez zápachu – bez omezení výrobce

Světlá výška podvozku pro závody na koberci včetně okrajů karoserie min. 5 mm

 

2WD – GT

  • Motor: střídavý 17,5T (a více) bez omezení výrobce, s možností mechanického časování. Počet závitů musí být továrně na motoru vyznačen.

  • Regulátor: Regulátor: regulátor musí být nastaven v režimu „ZERO BOOST“ (blikající mód), !!! při použití regulátorů bez funkce ZERO BOOST, musí být nastaveny všechny výkonnostní parametry regulátorů na nejnižší hodnotu. !!!

  • Pneumatiky: Bez omezení, max. šíře 50mm

  • Podvozek: On Road 2 WD (pohon zadních kol, nedělená zadní osa, max. šíře 210mm)

  • Karoserie: Bez omezení výrobce – je vítána karoserie vozu GT

  • Baterie: Li-Pol v pevném obalu, NiCD, NiMH, Li-Fe, všechny do jmenovitého napětí 7,4V

  • Mazání: Bez zápachu – bez omezení výrobce

Světlá výška podvozku pro závody na koberci včetně okrajů karoserie min. 3 mm

 

 

Časový harmonogram závodu

Volný trénink od 7,00 hod. do 8,45 hod.

Prezentace do závodu a zaplacení startovného do 8,45 hod.

Rozdělení závodníků podle výkonnosti do skupin, rozprava 9,00 hod.

Start první rozjížďky cca do 10-ti minut po ukončení rozpravy.

Kvalifikace - finálové jízdy - mezi jednotlivými jízdami je přestávka 3min (upřesní se při rozpravě), mezi jednotlivými koly kvalifikací a finálových jízd přestávka cca 5min (upřesní se při rozpravě na základě počtu kategorií v daném závodě).

Po skončení finálových jízd neprodleně proběhne vyhlášení výsledků závodu s oceněním vítězů.

Časový harmonogram může být v případě potřeby upraven po dohodě se závodníky pro daný závod individuálně.

 

Přihlášky a startovné

Závodník se do závodu přihlašuje elektronickou přihláškou s registrací u MyRCM, umístěnou na serveru MyRCM. Odkaz na přihlášku se nachází na stránkách Modelklubu RK (www.modelklubrk.cz ). Pokud by byly přihlášky nefunkční, lze se přihlásit pomocí e-mailu nebo SMS na kontaktní adrese a telefonním čísle klubu.

V případě, že závodník zašle přihlášku k závodu včas, tj. do pátku před závodem do 18:00 hod. - je stanoveno startovné ve výši 250,- Kč. Za každou další kategorii 100,- Kč. Startovné za juniora 150,-Kč.

Přihlásí-li se závodník v den závodu, uhradí startovné ve výši 300,- Kč a za každou další kategorii 100,- Kč. . Zapůjčení personálního čipu za poplatek 100,- Kč

 

 

Organizace závodu

Jednotlivé jízdy budou měřeny elektronickým měřícím zařízením AMB s personálními čipy v modelech. Závodníkům, kteří čip nevlastní, bude k dispozici omezený počet čipů k zapůjčení.

Protest proti Fair-Play, činnosti nasazovače, traťového, nebo technického komisaře musí být podán ihned po ukončení dané jízdy a bude řešen neprodleně. Na základě výsledku z projednání protestu se všemi zúčastněnými a také závažnosti incidentu bude uděleno napomenutí, penalizace, nebo protest zamítnut. Protest řeší ředitel závodu.

V případě nutnosti přerušení jízdy z důvodů, které nebyly zapříčiněny závodníky (např. technická porucha na trati, nebo na měřícím zařízení, apod.) , bude daná jízda ukončena bez započtení aktuálního výsledku a nahrazena jízdou novou.

 

Závod se skládá ze dvou častí – kvalifikace / finálové jízdy

 

Kategorie Formule

Kvalifikace – 3 rozjížďky po 5-ti minutách. Závodník v průběhu tří pětiminutových rozjížděk musí zajet co nejrychlejší čas jednoho kola.

Finále – je složeno ze čtyř (částí) finálových jízd po 7 minutách, které se jedou jako jedno finále (všechny 4 části se sčítají). Na start do první části finálové jízdy se postaví závodníci v pořadí podle nejlepšího zajetého času jednoho kola z kvalifikačních rozjížděk. Na start druhé části finálové jízdy se závodníci postaví na základě průběžného pořadí z předchozí dojeté části finálové jízdy. Stejné pravidlo platí i pro řazení na startu do dalších částí finálových jízd. Konečné pořadí v cíli se určuje na základě součtu najetých kol, popřípadě časů všech čtyř částí finálové jízdy. Závodník, který bude mít nejvíce najetých kol, vyhrává. V případě stejného počtu kol je rozhodující lepší čas, za který byla kola najeta.

 

Ostatní kategorie

Kvalifikace – 4 rozjížďky (určuje pozici na startovním roštu pro finálové jízdy)

Finálové jízdy – 3 jízdy (určuje konečné pořadí v závodě)

Každý závodník absolvuje 4 kvalifikační jízdy v délce 5 minut (délka rozjížděk může být upravena po dohodě se závodníky při rozpravě před zahájením závodu, je závislá na počtu přihlášených závodníků a případně i počasí).

Pořadí závodníků na startu v první kvalifikační rozjížďce bude stanoveno vždy před závodem dle umístění v celkovém hodnocení seriálu, v následující rozjížďce již určuje pořadí software podle dosaženého umístění v uplynulé jízdě, tzn. na jakém místě dojedete v předcházející rozjížďce, z takového místa startujete do rozjížďky následující.

Po rozjížďkách následují 3 finálové jízdy v délce 5 minut ve všech skupinách (délka finálových jízd může být upravena po dohodě se závodníky při rozpravě před zahájením závodu, je závislá na počtu přihlášených závodníků a případně i počasí).

Pořadí v cíli kvalifikačních jízd je stanoveno na základě času dojezdu závodníků. Celkové pořadí závodu je stanoveno na základě dosažených bodů v jednotlivých finálových jízdách, v případě stejného počtu bodů je upřednostněn lepší čas dojezdu. I při této shodě je dalším kritériem lepší umístění v některé ze započítaných jízd.

Pro stanovení pořadí se započítávají 2 nejlepší kvalifikace a 2 nejlepší finálové jízdy.

 

Práva a povinnosti jezdců / nasazovačů

Jezdci jsou povinni dodržovat časový harmonogram závodu. Nejedná se jen o to být včas na startovní pozici, ale i na pozici nasazovače. Mezi jednotlivými jízdami je nastavený limit do startu následující rozjížďky, tento limit hlídá měřící software a závodníci jsou informováni z reproduktorů o zbývajícím čase do startu další jízdy.

V limitu mezi jednotlivými rozjížďkami je jezdec z ukončené jízdy povinen odložit auto na místo určené pro technickou kontrolu, a dostavit se na pozici nasazovače. V případě, že se v daném limitu nedostaví závodník z uplynulé jízdy na pozici nasazovače, nebude k tomu již vyzýván pořadatelem a automaticky se mu škrtá nejlepší čas z kvalifikací, nebo z finálových jízd, podle toho v jaké části závodu se nezhostí svých povinností. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat.

Pořadatel před odstartováním jízdy provede kontrolu nasazovačů.

Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele / rozhodčího závodu.

Nasazovač je součástí závodu stejně jako jezdec, tzn. věnuje se svojí činnosti svědomitě a bez zbytečného prodlení nasadí auto zpět na místo, kde opustilo dráhu. Nesmí tím ovšem ohrozit, nebo zamezit bezpečnému projetí ostatním závodníkům. Po té se ihned vrátí zpět na svojí pozici. Není dovoleno nasadit auto na jiné místo, než kde při nehodě opustilo trať. V případě, že bude nasazovač na určeném místě, ale nebude se věnovat své činnosti, bude penalizován stejným způsobem, jako kdyby se nedostavil.

Před startem každé jízdy závodník projede přes smyčku a bude mu překontrolována funkčnost čipu. V případě poruchy čipu v průběhu jízdy nebudou žádnému závodníkovi manuálně dopisovány výsledky. V případě, že závodník v závodě nepřejede přes smyčku (nehoda v blízkosti smyčky, zkrácení dráhy a pod.) , nebude závodníkovi manuálně dopisováno kolo.

Při jízdě se závodník chová ohleduplně. Při kolizi, je žádoucí, aby jezdec, který způsobil kolizi, počkal na nasazení jezdce, kterého poškodil. Závodník, který dojel pomalejšího jezdce o kolo ho požádá o umožnění předjetí. Jezdec dojetý o kolo umožní předjetí nejdéle v průběhu jednoho kola. V případě neumožnění předjetí bude závodník penalizován přičtením 10 vteřin k zajetému času v dané jízdě. Všichni závodníci závodí v duchu fair-play, nepředjíždějí neuváženě a nenarážejí úmyslně do ostatních závodníků. Opakované případy zaviněných kolizí bude řešit ředitel / rozhodčí závodu.

Při závodu se zakazuje používání zpátečky - za použití zpátečky bude penalizace přičtení 10s k najetému času dané rozjížďky.

Závodník dokončí celý závod s modelem se kterým nastoupil do první kvalifikace. Pokud v průběhu závodu byl model neopravitelně poškozen a bylo by zapotřebí použití jiného modelu, může tuto výměnu závodník uskutečnit pouze se souhlasem ředitele závodu.

V případě, že se v limitu mezi jednotlivými jízdami závodník nedostaví na start, může do kvalifikačních jízd startovat opožděně z depa, ale nesmí opožděným nástupem na řídící věž rušit ostatní závodníky. Bude řídit z místa k tomu určeného (první pozice na řídící věži).

V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.

 

Klimatické podmínky

Jestliže se kvůli zhoršení klimatických podmínek, nebo z jiných důvodů neodjedou alespoň dvě finálové jízdy v každé skupině, budou vyhlášeny výsledky závodu podle pořadí jezdců po rozjížďkách.

Pokud ještě před závodem nebo v průběhu závodu dojde k velkému zhoršení klimatických podmínek (déšť), bude pokračování závodu odloženo o stanovený čas. Pokud nedojde ke zlepšení podmínek, rozhodne ředitel závodu po dohodě se závodníky o dalším průběhu nebo ukončení závodu, případně o přestěhování závodu na stálou kobercovou dráhu.

 

Elektronika a RC vybavení

Používaná RC souprava musí být schválená a homologována k danému účelu dle platné právní úpravy. Každý jezdec musí mít při závodu k dispozici minimálně 2 různé páry krystalů pro svou RC soupravu, výjimku tvoří vysílače v pásmu 2,4 Ghz.

Elektronika modelu může obsahovat jenom následující komponenty: servo řízení, přijímač, regulátor, měřící čip a pohonnou baterii. Žádná z těchto komponent nesmí obsahovat, a to ani v neaktivním stavu, žádné prvky, které by na základě jakýchkoliv údajů z jízdy modelu, aktivně zasahovaly do řízení modelu. V případě, že kterýkoliv z výše uvedených komponentů již z výroby obsahuje jakýkoliv aktivní prvek, který by byl schopen na základě jakýchkoliv údajů z jízdy modelu, aktivně zasahovat do řízení modelu, je tento komponent automaticky zakázán, i kdyby se tento prvek dal deaktivovat. Závodník musí použít pouze komponenty bez těchto zakázaných aktivních prvků. Pořadatel si vyhrazuje právo nechat za účasti technického komisaře, a případně dalších činovníků závodu, rozebrat podezřelou elektroniku samotným závodníkem "do posledního šroubku". V případě porušení tohoto pravidla nebude závodník v závodě bodován.

Pohonné baterie nesmí mít připojení k regulátoru „napevno“ (např. letováno).

Doporučené připojení je přes konektor.

 

Systém hodnocení výsledků

 

UMÍSTĚNÍ BODY

1. místo 25

2. místo 18

3. místo 15

4. místo 12

5. místo 10

6. místo 8

7. místo 6

8. místo 5

9. místo 4

10. místo 3

11. místo 2

12. a více 1

Při celkovém hodnocení seriálu se z konečného počtu bodů budou škrtat dva nejhorší výsledky. Pokud na konci roku budou mít jezdci shodný počet bodů, přihlíží se k počtu lepších umístění, v případě další shody se bere v úvahu lepší bodové ohodnocení škrtnutých závodů. V případě absolutní shody bude pro dané závodníky přidána jedna rozhodující jízda.

Závodník obdrží za daný závod body v případě, že se kvalifikoval do finále a odstartoval alespoň do jedné finálové jízdy.

 

Ostatní

Zimní část seriálu se jede na kobercové dráze Modelklubu RK v Rychnově nad Kněžnou -Habrové. Letní část se jede na asfaltové dráze Modelklubu RK v Solnici (za parkovištěm ŠKODA AUTO). V obou případech lze parkovat v sousedství dráhy. Přivezte si stoly, židle, prodlužovačky, do Habrové i přezůvky. Pro přípravu občerstvení je k dispozici rychlovarná konvice a mikrovlnná trouba. Na konci každého závodu bude vyhlášeno pořadí jezdců v jednotlivých kategoriích, nejlepší závodníci budou oceněni poháry a diplomy. Všechny věkové kategorie pojedou dohromady, zvlášť však bude navíc vyhlášena kategorie JUNIOR, která bude ohraničena věkem 15-ti let. Pro posuzování věku, bude rozhodující věk závodníka při prvním závodu seriálu. Vyhlášení celkových výsledků seriálu proběhne při slavnostním zakončení sezóny 2016 v Rychnově nad Kněžnou -Habrové.

Počet závodů:

Seriál SPEED Challenge 2018 je tvořen 12 závody.

 

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode